چگونه ریاضی ابتدایی را تدریس کنیم؟



به عنوان توضیح بیشتر، از بین روش های مختلف هر روشی که باعث شود در عین حال که ارائه درس با سرعت مناسبی پیش می رود، شاگرد ذهنش درگیر مطالب شود و حرف بزند و فعالیت داشته باشد موثر است. تیتر کردن مطالب در ابتدای شروع تدریس ریاضی: یکی از بهترین روش ها برای شروع تدریس ریاضی یا حتی تدریس خصوصی ریاضی این است که در ابتدای جلسه مطالبی که قرار است ارائه شود به صورت تیتروار بیان گردد. چرا که ریاضی کلا پیوسته هست و حذف حتی یک فصل میتونه در حل تست ها بهتون آسیب بزنه. از 30 سوال ریاضی کنکور که برای رشتهی تجربی مطرح میشود، بهطور میانگین 13 سوال آسان، 14 سوال متوسط و 3 سوال سخت است. برای هر قسمت که میخوانید، چندین نمونه سوال حل کنید. در این صورت چند مربع به اندازه های مختلف روی تخته سیاه رسم می کنیم و به کلاس می گوییم که همه این شکل ها را مربع می گوییم. این سخنان ارزشمند تاثیر خود را بر جای نهاد و بیدرنگ مقبول همگان افتاد از این رو آنان با تخصیص بودجه اولیهای به میزان ۲۵۰.۰۰۰ تومان به وزارت معارف اجازه دادند تا زمین مناسبی برای تاسیس دانشگاه بیابد و ساختمان آن را در اسرع وقت پدید آورد.

در ژاپن معلمان فعالیت کمتری دارند و به دانش آموزان اجازه می دهند که روشهای حل مسائل را خودشان کشف کنند. اگرچه تنوع روشهای تدریس ریاضی در بین معلمان یک فرهنگ خاص دیده می شود ولی با وجود این اختلاف های ظاهری، اهداف و کارکردهای یکسان مشترکی در شیوه تدریس تمام معلمان آن فرهنگ خاص به چشم می خورد که به عنوان الگوی تدریس در نظرگرفته می شود. • توسط یک دبیر مجرب، مفاهیم کاملاً توضیح داده شوند. به عنوان مثال وقتی مبحث انتگرال را توضیح می دهید می توانید به دانش اموزان بگوئید از انتگرال برای بدست آوردن مساحت زیر نمودار می توان استفاده کرد. د - روش استفاده از مثال: این روش از ترکیب چند روش به وجود می آید. هدف کلی این روش، اجتناب از یکطرفه بودن کلاس و تشویق دانشآموزان به ارتباط با کلاس درس و قرارگیری در موقعیت مکالمه و تعامل است. به این ترتیب دانش آموز یا دانشجو به صورت کلی متوجه خواهد شد که چه مطالبی قرار است آموزش داده شود و به این ترتیب خودش را برای یادگیری درس آماده خواهد کرد. درامریکا محتوا به طور کلی مناسب نیست و سطح محتوای آموزش، کمتر پیشرفته است و نسبت به دو کشور دیگر، منطق و استدلال ریاضی، کمتری دنبال میشود.

مشخصه های آموزشی در سه کشور آلمان،ژاپن و امریکا: مشخصه و صفت بارز آموزش در آلمان، توسعه روشهای پیشرفته است. صفت بارز آموزشی در ژاپن حل مسئله سازمان یافته است. در آخرین مرحله، معلم می تواند یک یا چند مسئله را برای دست گرمی یا ورود به مبحث درس مطرح نماید و با بحث و بررسی سوال و پاسخ های احتمالی، ذهن دانش آموزان را درگیر مبحث درسی نماید.2. در ادامه تمامی سرفصلها و محتویات این کتاب را بررسی میکنیم. معلم باید هنگام تدریس به تمامی شاگردانش توجه کند. بهتر است به جای نمره به یادگیری مفاهیم توجه شود تا دانش آموز در سالهای بالاتر تحصیلی با مشکل یادگیری مواجه نشود. کنسل و یا تغییر زمان کلاس قبل از ۲۴ ساعت مانده به شروع کلاس، پرداخت وجه لازم نیست. بنابراین بهترین راه برای به پایان بردن ۷ دقیقه آخر کلاس، یک جمع بندی نهایی کوتاه از مطالب ارائه شده قبل از به صدا درآمدن زنگ تفریح است. را از معیارهای تعیین اعتبار و اهمیت یک دانشگاه برشماریم، بیگمان دانشگاه تهران را باید معتبرترین و مهمترین دانشگاههای کشور دانست. از جمله این کشورها، کشور ژاپن است. در این مطالعه ی مروری با بررسی الگوی تدریس ریاضی در مدارس این سه کشور، مشخص شد که تدریس ریاضی در مدارس کشور آلمان با توسعه روش های پیشرفته همراه است.

همانطور که گفتیم، پایه هفتم، بنیاد و اساس پایههای بالاتر را تشکیل میدهد. همانطور که پیشتر گفته شد، آموزش ریاضی چهارم ابتدایی تنها با تدریس کتاب ممکن نیست. آنگاه چند شکل هندسی دیگر توأم با چند مربع ( مطابق شکل زیر ) روی تخته سیاه رسم می کنیم و از دانش آموزان می خواهیم که مریع ها را علامت بزنند ( یا داخل مربع را رنگ کنند ). باید توجه داشت که در این مرحله از ارائه، شناخت شکل هندسی مورد نظر است. فرض کنیم می خواهیم بدون استفاده از تعریف به صورت شهودی مربع بودن یک شکل هندسی را آموزشی دهیم . علوی: در این زمینه کلاسهای ضمن خدمت را طراحی کردهایم، کتابهای زبان 27 سال ثابت بود و کلاسهای ضمن خدمت نیز به صورت روتین برگزار میشد اما با تغییر کتابهای زبان از این پس یک دوره 40 ساعته ضمن خدمت را برای مدرسان و یک دوره 32 ساعته را برای دبیران شهرستانها داریم که روشهای تدریس کتاب جدید،ارزشیابی و تدریس عملی زبان به دانش آموزان در این دورهها آموزش داده میشود. دانش آموزانی داریم که نیاز به یادگیری این درس، به زبانهای دیگر هستند! 2. درتدریس ریاضیات ، باید عواملی که کودکان رابه کلاس درس علاقمند می کند ، شناخته شود .

پیشرفت کودکان در زمینه ی ریاضیات باید از طریق آزمونهای کتبی تشخیص داده شود. این قاعده ها می تواند قاعده های ساده ای نظیر خواندن عددهای دو رقمی از 20 به بالا مانند 32 ، 42 ، 52 باشد و یا در کلاس های بالاتر قاعده هایی نظیر جمع ستونی اعداد و یا قاعده های پیچیده تری نظیر تقسیم دو کسر باشد. اما در کنار مواردی که ذکر شد می توان نکات تکمیلی ای را هم بیان کرد که به شما در انتخاب روش صحیح تدریس ریاضی کمک کند. این موضوع اهمیت فوق العاده ای دارد که ما بتوانیم کاری کنیم تا کودکان ، اندیشه های ریاضی را ، چه درمدرسه و چه در زندگی خارج از مدرسه ی خود به کار ببرند . این مفهوم که بسیاری از اندیشه های ریاضیات باهم ارتباط دارند باید گسترش داده شود. فصل چهارم : مثلثات واحدهای اندازهگیری زاویه، روابط بین نسبتهای مثلثاتی، توابع مثلثاتی: بسیاری از دانش آموزان یازدهم تجربی و سایر دانش آموزان در مبحث مثلثات اشکال دارند. شما میتوانید ویدیوها یا جزوات جمع بندی ریاضی یازدهم انسانی مدرسه مجازی آی نو را تهیه نمایید. با کلیک بر روی لینک های زیر می توانید فیلم های آموزشی ریاضی یازدهم را مشاهده نمائید.

فیلم ضبط شده کلاس آنلاین - درس هفتم | عربی پایه نهم. اگر میخواهید در این درس تخصصی نمره 20 بگیرید نباید یادگیری آن را معطوف به شب امتحان کنید و حتما باید مباحث درسی را در طول ترم یاد بگیرید. معلم نباید در برخورد با شاگردان عدالت را فراموش کند. ایجاد هیجان و پاداش پیشرفت دانش آموزان را فراموش نکنید. با خودتان روراست باشید و تا وقتی به درستی مسألهای را یادنگرفتهاید از آن عبور نکنید. بهعبارتی باید بار اول روی استاد و آنچه میگوید، تمرکز داشته باشید و بار دوم اقدام به خلاصهبرداری کنید. به این ترتیب باز هم دانش آموزان علاقه بیشتری به یادگیری درس پیدا خواهند کرد. در روش تدریس نشان دادن کاربرد با بیان دلایل یادگیری هر مبحث انگیزه بیشتری را در شاگردهای خودتان برای یادگیری ایجاد خواهید کرد و دانش آموزان و دانشجویان با علاقه بیشتری به مباحث گوش خواهند داد. به این ترتیب مطالب در ذهن شاگردها ساختار بندی خواهد داشت و متوجه خواهند شد که هر مبحث تدریسی به کدام دسته متعلق است و ماندگاری این مطالب در ذهن دانش آموزان و دانشجویان هم بیشتر است. الگوی اکتشافی، دانشجویان را در موقعیتی قرار میدهد که آنها مسائل خود را ازطریق اندیشه، کاوش و پژوهش به کمک مشاهده و گردآوری داده ها مورد آزمون قرار داده تا با تبادل اطلاعات درگروههای کاری به نتیجه دست یابند.

این برنامه طبق اطلاعاتی که شما به آن میدهید، شخصیسازی میشود. چراکه شما میتوانید با این برنامه معادلات و راه حلهای مسائل ریاضی را بهصورت گامبهگام یاد بگیرید. شاید شما فکر کنید که میتوانید بهترین خلاصهنویسی را انجام دهید، اما باید این را در نظر بگیرید که در هنگام تدریس نمیتوانید در یک زمان هم بنویسید، هم بشنوید و هم ببینید. رفتار مناسب و توجه به تمام شاگردها حین تدریس ریاضی: معلم ریاضی در رابطه با شاگردانش نباید این حق را به خودش بدهد که شاگرد را به دلیل اینکه یک نسل از او دیرتر به دنیا آمده است، یا چند سال از او کوچکتر است، پذیرنده همه حرفهایش بداند. او نباید میان شاگردان تفاوت و تمایز قائل شود. اغلب شاگردان مخصوصاً در دوره راهنمایی و سالهای اول متوسطه، با توجه به اقتضای سنی خود به توجه بیشتر معلم نیاز دارند و دوست دارند که به اظهار نظرهای آنان توجه شود و طرف مشورت قرار گیرند. اگر شاگردان احساس کنند که معلم میان آنها تبعیض قائل شده است، به او توجه و اعتماد نخواهند کرد.

معمولاً مورد توجه و دقت دانش آموزان واقع می شود و علاوه بر این چون معلم در بیان داستان نتیجه گیری ها را از کلاس می کند، دانش آموزان برای شرکت بیشتر در جواب دادن احساس مسئولیت می نمایند. اندیشه هایی که درآن ها ، ازخود بپرسند : جواب مسئله چه باید باشد ؟ بسیار خوب است وقتی مبحثی را تدریس می کنید به دانش آموزان نشان دهید که این مبحث جدید کجا می تواند کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال اگر قرار است مبحث نسبت های مثلثاتی مورد بررسی قرار گیرد می توان زیر عنوان هایی که برای تدریس آماده شده است را در گوشه تخته نوشت و هر مبحثی که تدریس شد کنار آن تیکی زده شود. در آخرین مرحله، معلم میتواند یک یا چند مسئله را برای دستگرمی یا ورود به مبحث درس مطرح نماید و با بحث و بررسی سؤال و پاسخهای احتمالی، ذهن دانش آموزان را درگیر مبحث درسی نماید. بررسی های ویدیویی که روی کلاسهای تعدادی از این کشورها انجام گرفته است، بیانگر این مطلب است که عوامل متعددی در ایجاد تفاوتهای بسیار زیاد در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نقش ایفا می کند.

اما در مدارس آمریکا، یادگیری ریاضی فقط با تمرین و تکرار زیاد مدنظر می باشد و راه حل مسئله توسط معلم ارائه می گردد. اما چون در فراگیری مفاهیم، دانش آموزان نقش چندانی ندارند از این رو کلاس درس برای آنها ملال آور می شود و چه بسا که از مدرسه و درس و کتاب به زودی بیزار شوند. معلمان ریاضی فکر میکنند که اگر خشن نباشند، اگر خشک و جدی نباشند، دانشآموزان درس ریاضی را نخواهند خواند و چیزی از ریاضی یاد نخواهند گرفت! وی از ۳۵ دانشآموز کلاس خود پرسید، در یک شبانهروز چند دقیقه از اینترنت استفاده میکنند؟ ب - روش تشبیهی: در این روش با استفاده از یک داستان مناسب، مفهوم مورد نظر ارائه می شود. ما ادعا میکنیم که اگر تمام عوامل دست به دست هم دهند بعد از 6 سال دانشآموزان میتوانند در حدی که مورد نظر برنامه درسی ملی است به زبان انگلیسی صحبت کنند و تحقق این موضوع مستلزم این است که مدیران، دبیران و هر نهادی که در این زمینه دستاندرکار است وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

در مقطع ابتدایی خوب است که تدریس ریاضی همراه با بازی و سرگرمی باشد و به این ترتیب اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد. در زمینه پاسخ به سوال چگونه ریاضی تدریس کنیم و یا نحوه تدریس ریاضی مطالعه مقاله چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ هرچه نمونه سوال بیشتری به آنها برسد، قطعا یادگیری عمیقتری خواهند داشت. بنابراین وقتی دانش آموز در رابطه با کاربرد انتگرال اطلاعاتی داشته باشد و بداند که در درس های دیگر هم انتگرال برای ایشان مفید خواهد بود به یادگیری آن علاقه بیشتری نشان خواهد داد. اما این مراحل فقط در صورتی میتواند درست پیش رود که ابتدا نکات مهم توسط معلم بازگو شوند و شما با تمرکز این نکات را مشاهده کنید و بشنوید. با انجام تمرینات کتاب میتوانید به فهم خوبی از مثلثات برسید اما از نمونه سوالات امتحان نهایی دوازدهم تجربی هم غافل نشوید. متأسفانه به کارگیری این روش اغلب باعث خواهد شد که دانش آموزان به یک ماشین محاسبه تبدیل شوند، با این تفاوت که معمولاً ماشین در به کار گیری قاعده های داده شده اشتباه نمی کند، اما دانش آموز در به کار گیری آن اغلب دچار اشتباه می شود. مبنای همه ی آموزشها باید بر آزمایش استوار باشد .به خصوص آزمایش با مواد کمک آموزشی که ساخته ی خود کودکان است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین معلم خصوصی ریاضی لطفا به بازدید از وب سایت ما.


[ بازدید : 17089 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 1 آبان 1402 ] [ 21:59 ] [ خلاصه نویس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر